Hoe werkt eten bestellen?

Sommige aanbieders hebben de menukaart bij KoopLokaal overgenomen. Een heel aantal gebruikt deze website als plek voor doorverwijzing naar de eigen website of telefoonnummer. Beide mag.

Als je via KoopLokaal bestelt, dan geven aanbieders zelf aan of ze een bezorgservice hebben of niet. Zekerheidshalve is het verstandig om even na te bellen of de bestelling goed is overgekomen. We werken allemaal hard aan een goede dienstverlening, maar een beetje hulp daarbij is soms wel handig.

Wat dit kost

Deelname is helemaal gratis. Wij rekenen dus geen kosten voor inschrijving, je hebt ook geen afdracht over de verkopen die je hebt. Het enige dat wij aan je vragen: hanteer dezelfde prijzen als je normaal doet. Of maak juist een mooie aanbieding als je de (financiële) ruimte hebt.

Wat wij doen

VoorMeerWaarde verzorgt:
– De bouw en vormgeving van de website.
– De noodzakelijke updates, zodat het platform veilig en snel blijft.
– Eventuele upgrades met nieuwe functionaliteiten.
– Een helpdesk die tijdens kantoortijden via chat, telefoon en e-mail bereikbaar is.

Wat moet ik zelf doen?

Stap 1. Je meldt je aan op de website.
Stap 2. Binnen 1 werkdag ontvang je inloggegevens.
Stap 3. Plaats je aanbod, je mag onbeperkt producten plaatsen.
Stap 4. Ontvang bestellingen en:
Stap 4.1 Zet deze klaar in de winkel (zodat de klant vanaf de volgende dag af kan halen);
Stap 4.2 Bezorg deze bij de klant (of laat deze bezorgen).
Stap 5. U bent zelf verantwoordelijk voor de betalingen:
Stap 5.1 Krijg betaald per bankoverschrijving;
Stap 5.2 Krijg betaald bij afhalen in je eigen winkel of horecagelegenheid;
Stap 5.3 Krijg betaald bij bezorging

Wat we afspreken

De initiatiefnemers doen ieder hun uiterste best om je te helpen tijdens deze crisisperiode. Dat doen we gratis en op vrijwillige basis. Zijn er dingen die niet goed gaan of beter kunnen? Informeer ons. Als vrijwilligers zullen wij ons uiterste best doen om het dan snel te herstellen of te verbeteren waar mogelijk.

Wat wij bieden

We bieden een gratis (verkoop)platform voor lokale ondernemers, horeca en winkeliers om deze crisistijd door te komen.

Hoe kan ik producten plaatsen en beheren?

Als je geaccepteerd bent als aanbieder kun je zelf producten beheren. Hiervoor moet je inloggen op jouw account. Je kunt twee soorten producten aanmaken.

Simpel product (een product in de webwinkel van KoopLokaal)
– Ga naar producten in het menu, klik op “Nieuw toevoegen“.
– Vul de Productnaam en Omschrijving in.
– Kies bij “Productgegevens” Simpel product
– Vul de Reguliere prijs en Belastingklasse (0%, 9% of 21% btw) in. 
– Vul optioneel de Actieprijs en Periode in.
– Vul optioneel een Aankoopnotitie in, deze staat bij het tabblad “Geavanceerd”. Een aankoopnotie kun je gebruiken voor een melding aan de klant, voorbeelden: “Neem eerst contact op voor de betaling.”, “De levertijd van dit product is één week”, of andere meldingen ter informatie.
– Kies één Productcategorie in het rechter menu (categorie “Externe webwinkels” mag niet gekozen worden).
– Klik in het rechter menu op “Productafbeelding instellen” om een foto te uploaden van jouw product. Deze wordt getoond in de lijst.
– Klik op publiceren. Je product staat nu in de webwinkel.

Extern product (een product in jouw eigen webwinkel)
– Ga naar producten in het menu, klik op “Nieuw toevoegen“.
– Vul de Productnaam en Omschrijving in.
– Kies bij “Productgegevens” Extern product.
– Vul de URL in van het product op jouw eigen website. 
– Vul de tekst in die op de bestelknop moet komen te staan.
– Vul de Reguliere prijs (en optioneel een Actieprijs) in.
– Kies één Productcategorie in het rechter menu (categorie “Externe webwinkels” mag niet gekozen worden).
– Klik in het rechter menu op “Productafbeelding instellen” om een foto te uploaden van jouw product. Deze wordt getoond in de lijst.
– Klik op publiceren. Je product met doorverwijzing staat nu in de webwinkel.