Veelgestelde vragen

Aanbieders

Als je bezorgkosten rekent voor het bezorgen van bestellingen, dan kun je jouw bezorgkosten opgeven. Dit doe je eenvoudig via je “Profiel instellingen“. Kiest de klant bij het afrekenen de leveringsoptie bezorgen? Dan brengen we de bezorgkosten in rekening op de bestelling. Kiest de klant voor afhalen? Dan brengen we geen extra kosten in rekening.

Net als bij andere bestellingen ben jezelf verantwoordelijk voor de betaling van de klant aan jou. Met de cadeaukaart is er één verschil. De klant betaalt bij bestelling het bestelbedrag minus het bestede tegoed van de cadeaukaart aan jou. Het bestede tegoed van de cadeaukaart ontvang je op jouw bankrekeningnummer gestort (zonder inhouding van een provisie) op de eerste maandag van de volgende maand. Dit betreft de volledige uitbetaling van alle cadeaukaarten die in die maand bij jou besteed zijn, je ontvangt de betaling van de rekening van VoorMeerWaarde BV. Je hoeft daar verder niets voor te doen (behalve je bankrekeningnummer instellen natuurlijk). Je hoeft ook geen factuur aan ons te sturen.

LET OP Je bent dus net als bij andere bestellingen, zelf verantwoordelijk voor de btw-afdracht van de gehele bestelling.

Je kunt je profiel instellen bij mijn “Mijn account“. Log in en klik in het linker menu op “Profiel instellingen“. Hier staan alle gegevens die op dit moment bekend zijn van jouw bedrijf. Je kunt zelf aangeven welke gegevens openbaar staan en welke verborgen blijven (“Verberg veld”).

Het eerste invoerveld is je telefoonnummer. Als je geen telefoonnummer wilt opgeven, geef dan “Onbekend” op. Bedenk wel dat een klant dan ook geen contact met jou op kan nemen als dat nodig is.

Je kunt je profiel instellen bij mijn “Mijn account“. Log in en klik in het linker menu op “Profiel instellingen“. Hier staan alle gegevens die op dit moment bekend zijn van jouw bedrijf. Je kunt zelf aangeven welke gegevens openbaar staan en welke verborgen blijven (“Verberg veld”).

Onderaan deze pagina kun je opgeven: Afhalen, Bezorgen of Afhalen en Bezorgen. Niet van toepassing is voor de bedrijven die uitsluitend gebruik maken van de doorverwijs functie naar een eigen webwinkel.

Kooplokaal is gericht op zoveel mogelijk hulp voor onze stad. Heb je een winkel in de stad en een online verkooppunt? Wij maken jouw account gratis aan en verwijzen rechtstreeks door naar jouw eigen online verkooppunt (een eigen webwinkel of een intermediair zoals Thuisbezorgd of Bezorgland). Zo heb jij er geen (extra) werk aan en heb je toch meer online leads.

Het is helaas (nog) niet mogelijk om (gratis) hele webwinkels te importeren bij Kooplokaal.

Log eerst met je naam en wachtwoord in op je account. In het menu aan de linker zijde staat “Bestellingen“, klik daarop. Hier staan al je bestellingen en de status daarvan.

Log eerst met je naam en wachtwoord in op je account. In het linker menu zie je onder andere “Aanbieder instellingen” staan, klik daarop. Het eerste item is “Aanbieder logo”. Upload je logo en deze wordt vervolgens, nadat je deze opslaat, in de webwinkel getoond.

Klik op deze link https://kooplokaalbronckhorst.nl/mijn-account/wachtwoord-vergeten/ en voer je e-mailadres in die je hebt gebruikt bij je aanmelding. Je ontvangt dan per e-mail bericht hoe je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

Deelname is gratis, in ieder geval gedurende deze pandemie. Wij rekenen dus geen kosten voor inschrijving, je hebt ook geen afdracht over de verkopen die je hebt. Het enige dat wij aan je vragen: hanteer dezelfde prijzen als je normaal doet. Of maak juist een mooie aanbieding als je de (financiële) ruimte hebt.

VoorMeerWaarde verzorgt:
– De bouw en vormgeving van de website.
– De noodzakelijke updates, zodat het platform veilig en snel blijft.
– Eventuele upgrades met nieuwe functionaliteiten.
– Een helpdesk die tijdens kantoortijden via chat, telefoon en e-mail bereikbaar is.

Stap 1. Je meldt je aan op de website.
Stap 2. Binnen 1 werkdag ontvang je inloggegevens.
Stap 3. Plaats je aanbod, je mag onbeperkt producten plaatsen.
Stap 4. Ontvang bestellingen en:
Stap 4.1 Zet deze klaar in de winkel (zodat de klant vanaf de volgende dag af kan halen);
Stap 4.2 Bezorg deze bij de klant (of laat deze bezorgen).
Stap 5. U bent zelf verantwoordelijk voor de betalingen:
Stap 5.1 Krijg betaald per bankoverschrijving;
Stap 5.2 Krijg betaald bij afhalen in je eigen winkel of horecagelegenheid;
Stap 5.3 Krijg betaald bij bezorging

De initiatiefnemers doen ieder hun uiterste best om je te helpen tijdens deze crisisperiode. Dat doen we gratis en op vrijwillige basis. Zijn er dingen die niet goed gaan of beter kunnen? Informeer ons. Als vrijwilligers zullen wij ons uiterste best doen om het dan snel te herstellen of te verbeteren waar mogelijk.

We bieden een gratis (verkoop)platform voor lokale ondernemers, horeca en winkeliers om deze crisistijd door te komen.

Kooplokaal is een impactfirst project van VoorMeerWaarde B.V.

Adresgegevens
Ampsenseweg 17
7241 ND Lochem

Helpdesk
Telefoonnummer 085 80 81 2 80
E-mail helpdesk@kooplokaalnederland.nl

Bedrijfsgegevens
KvK 08158572
BTW NL.81.78.61.397.B01
Bank NL08 RABO 0309638461

Kooplokaal Bronckhorst maakt onderdeel uit van een landelijk netwerk.

Als je geaccepteerd bent als aanbieder kun je zelf producten beheren. Hiervoor moet je inloggen op jouw account. Je kunt twee soorten producten aanmaken.

Simpel product (een product in de webwinkel van Kooplokaal)
– Ga naar producten in het menu, klik op “Nieuw toevoegen“.
– Vul de Productnaam en Omschrijving in.
– Kies bij “Productgegevens” Simpel product
– Vul de Reguliere prijs en Belastingklasse (0%, 9% of 21% btw) in. 
– Vul optioneel de Actieprijs en Periode in.
– Vul optioneel een Aankoopnotitie in, deze staat bij het tabblad “Geavanceerd”. Een aankoopnotie kun je gebruiken voor een melding aan de klant, voorbeelden: “Neem eerst contact op voor de betaling.”, “De levertijd van dit product is één week”, of andere meldingen ter informatie.
– Kies één Productcategorie in het rechter menu (categorie “Externe webwinkels” mag niet gekozen worden).
– Klik in het rechter menu op “Productafbeelding instellen” om een foto te uploaden van jouw product. Deze wordt getoond in de lijst.
– Klik op publiceren. Je product staat nu in de webwinkel.

Extern product (een product in jouw eigen webwinkel)
– Ga naar producten in het menu, klik op “Nieuw toevoegen“.
– Vul de Productnaam en Omschrijving in.
– Kies bij “Productgegevens” Extern product.
– Vul de URL in van het product op jouw eigen website. 
– Vul de tekst in die op de bestelknop moet komen te staan.
– Vul de Reguliere prijs (en optioneel een Actieprijs) in.
– Kies één Productcategorie in het rechter menu (categorie “Externe webwinkels” mag niet gekozen worden).
– Klik in het rechter menu op “Productafbeelding instellen” om een foto te uploaden van jouw product. Deze wordt getoond in de lijst.
– Klik op publiceren. Je product met doorverwijzing staat nu in de webwinkel.

Vooralsnog kan dat alleen via de helpdesk. De helpdesk stelt een aantal controlevragen om te verifiëren dat je gemachtigd bent om deze wijziging door te voeren.

Bij het aanmelden heb je een e-mail ontvangen met hierin een link om je account aan te maken. Mocht je deze gemist hebben kun je altijd een nieuw wachtwoord opvragen via https://kooplokaalbronckhorst.nl/mijn-account/wachtwoord-vergeten/. Vul hier je e-mailadres in die je hebt opgegeven bij je aanmelding.

Aanbieders kunnen zich eenvoudig aanmelden via het aanmeldformulier.

Bekijk hier de beknopte toelichting.

Klanten

Het is mogelijk om Kooplokaal Bronckhorst cadeaukaarten te kopen. Je bepaalt zelf het aantal en de waarde van de cadeaukaart. Er zijn 3 opties waar je uit kunt kiezen:

  1. Je ontvangt per e-mail codes in een Excel bestand. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
  2. Je ontvangt per e-mail cadeaukaarten in pdf-vorm. De kosten bedragen € 1,00 exclusief btw per pdf.
  3. Bij meer dan 100 cadeaukaarten is het ook mogelijk om een persoonlijke tekst op de cadeaukaart te zetten. De kosten hiervan bedragen € 1,50 exclusief btw per pdf.

Een Kooplokaal Bronckhorst cadeaukaart kan uitsluitend uitgegeven worden in de gemeente waar deze verstrekt is. Zo houden we het geld lokaal.

Bestel hier jouw cadeaukaarten.

Bij het bestellen geef je zelf aan hoe je wilt betalen. Je kunt kiezen uit de mogelijkheden die de aanbieder zelf heeft opgegeven.

Sommige aanbieders hebben de menukaart bij Kooplokaal overgenomen. Een heel aantal gebruikt deze website als plek voor doorverwijzing naar de eigen website of telefoonnummer. Beide mag.

Als je via Kooplokaal bestelt, dan geven aanbieders zelf aan of ze een bezorgservice hebben of niet. Zekerheidshalve is het verstandig om even na te bellen of de bestelling goed is overgekomen. We werken allemaal hard aan een goede dienstverlening, maar een beetje hulp daarbij is soms wel handig.

Kooplokaal is een impactfirst project van VoorMeerWaarde B.V.

Adresgegevens
Ampsenseweg 17
7241 ND Lochem

Helpdesk
Telefoonnummer 085 80 81 2 80
E-mail helpdesk@kooplokaalnederland.nl

Bedrijfsgegevens
KvK 08158572
BTW NL.81.78.61.397.B01
Bank NL08 RABO 0309638461

Kooplokaal Bronckhorst maakt onderdeel uit van een landelijk netwerk.

Dit kan afhankelijk van je keuze bij bestelling, vaak kan dit de volgende werkdag bij de aanbieder zelf. Heb je gekozen voor verzending? Dan volgt de levering binnen maximaal 5 werkdagen. Bij twijfel kun je altijd even contact opnemen met de aanbieder.

Afhankelijk van de aanbieder kun je op verschillende manier betalen:
1. Vooraf overmaken op rekeningnummer van de aanbieder
2. Bij het afhalen bij de aanbieder zelf.
3. Bij het bezorgd krijgen door de aanbieder.

Load More